ЈКП Градско саобраћајно предузеће „Београд"
 | О нама  | Историја  | Од 2000 до 2010  |

ОД 2000 ДО 2010

2000.

  • Неповољна ситуација настављена је и у 2000. години. Застарео возни парк , ниска техничка исправност возила, недостатак резервних делова, честе редукције саобраћаја због недостатка горива, флуктуација запослених су само део проблема који су довели до увођења ванредних мера од стране Републичке Владе.

  • После увођења ванредних мера набављено је 15 тролејбуса и потписан je уговор о набавци нових аутобуса са фабриком ИКАРБУС.

  • Значајне промене су се десиле после октобарских дешавања 2000 године, када се нова градска Влада определила за ревитализацију ГСП „Београд", као носиоца система јавног превоза у Београду. Циљ који је постављен пред ГСП „Београд" је да се достигне ниво рада предузећа са почетка деведесетих. До краја године успостављене су готово све линије које су биле у време рата укинуте или скраћене. Пристигао је 61 аутобус из ИКАРБУСА а захваљујући Владама: Чешке, Аустрије, Грчке, Немачке, Словеније и Италије стигао је 71 аутобус као донација.

2001.

  • У 2001. години, настављен је процес убрзане ревитализације система. Просечно је у раду 527 возила са сталном тенденцијом раста.

  • Набављен је 131 аутобус из ИКАРБУСА, 27 аутобуса добијена су као донација Влада страних држава као и 12 трамваја и 21 приколица, поклон владе Швајцарске. По први пут набављена два зглобна тролејбуса марке ТРОЛЗА.

  • Остварена је сарадња са Европском банком за обнову и развој за добијање кредита за набавку нових возила, опреме и алата. Такође, влада Јапана је показала спремност за донацију нових аутобуса Београду.

2002.

  • Током 2002. године настављен је тренд успостављања раније укинутих линија које су привремено биле укинуте у периоду кризе, као и сталног повећања броја возила у саобраћају, што је био примарни задатак. Радним даном просечно је радило 642 возила у саобраћају на 124 линије.

  • Набављено је 83 аутобуса и 10 тролејбуса из буџета Скупштине Града. Пристигло је 11 трамваја као донација владе Швајцарске и 2 тролејбуса од стране владе Аустрије. Уговорена је модернизација и ремонт 30 трамваја. У 2002. години донета је одлука о поновном увођењу полуаутоматског система наплате преко поништивача карата.

  • Настављена је даља сарадња са Владом Јапана у вези пројекта донације возила.

2003.

  • У 2003. године, ГСП „Београд" је значајно обновио возни парк и побољшао услове одржавања возила.

  • Пројекат донације возила, опреме и алата од стране влaде Јапана, реализован је 6. марта 2003. године предајом 93 најсавременија аутобуса марке МАН , која су убрзо пуштена у саобарћај чиме је значајно унапређен систем превоза. Својим изгледом и комфором постали су синоним удобног и поузданог превоза Београђана.

  • Поред 93 аутобуса и овог програма набављено је 35 аутобуса марке МЕРЦЕДЕС од средстава кредита ЕБРД, а из буџета Скупштине града 40 аутобуса ИК-103, 19 аутобуса ФАП као и 11 тролејбуса марке ТРОЛЗА.

  • Из програма донације владе Италије добијено је 6 аутобуса марке ФИАТ-ИВЕКО, као и 5 трамваја донација града Базела (Швајцарска).

  • Oтворено је 8 нових линија, тако да се саобраћај одвија на 132 линије. Радним даном у саобраћају ради око 860 возила, што представља гаранцију ефикасног система јавног превоза.

2004.

  • Даље повећање обима рада у саобраћају и одржавању возила и наставак обнављања возног парка.

  • Планирано је да се у 2004. години достигне ниво од 1.000 возила у саобраћају радним даном (150 трамваја, 103 тролејбуса и 747 аутобуса). Очекује се повећање обима саобраћаја, израженог кроз кола-км за 30 % у односу на 2003. годину.

  • Средином маја 2004. године, уведен је Интегрисани тарифни систем (ИТС). Успостављене су 2 нове аутобуске линије (94 и 551), а продужене или измењене трасе за 3 линије. Настављена је обнова возног парка набавком 15 зглобних и 12 нископодних аутобуса, као и 12 зглобних тролејбуса. Коефицијенти техничке исправности и искоришћења инвентарског возног парка порасли су за по 9 посто.

2005.

  • Током 2005. године започела је реализација пројекта реконструкције трамвајске инфраструктуре у Немањиној улици, по програму реконструкције из кредита Европске инвестиционе банке. Ови радови захтевали су реорганизацију мреже и елемената рада линија.

  • У раду је просечно било 751 возило. Успостављена је једна нова аутобуска линија (706Е), а продужене су или измењене трасе 5 линија.

  • Настављена је обнoва возног парка набавком 60 соло аутобуса и 10 соло тролејбуса. Реализовани су пројекти донације 32 половна тролејбуса атинске компаније ИЛППАП и два тролејбуса од "StadtBus" из Салзбурга.

2006.

  • Уговором који је ступио на снагу првог јануара 2006. године, закљученом између града Београда и оператера, дефинисана је подела транспортног тржишта и то:

    • на свим линијама електро подсистема (трамвајске и тролејбуске линије) превоз је поверен искључиво ГСП „Београд";

    • аутобуске линије су подељене у две групе: линије на којима превоз обавља самостално ГСП „Београд" и линије на којима превоз обавља ГСП „Београд" и приватни превозник или Удружење приватних превозника.

  • У раду је просечно било 758 возила. Успостављено је пет нових аутобуских линија (74, 406, 600, 702 и 708), а продужене су или измењене трасе 7 линија.

  • Обновљен је возни парк кроз набавку 14 соло и 10 зглобних аутобуса. Реализована је донација четири трамвајске приколице из Швајцарске. Завршена је реконструкција деоница трамвајске инфраструктуре: Немањина улицa у дужини од 950 метара и Савска улица , 800 метара.

2007.

  • Пословање ГСП „Београд" у 2007. години карактерише наставак повећања нивоа транспортних услуга у систему јавног градског превоза у Београду. Просечно је у раду било 744 возила. Успостављене су две нове аутобуске линије (89 и 602), а продужене су или измењене трасе 7 линија.

  • Настављена је реконструкција деоница трамвајске инфраструктуре: Аутокоманда - 750 метара и Милентија Поповића - 2.400 метара.

2008.

  • Радним даном, суботом и недељом у раду је просечно било 777 возила. Успостављено је осам нових аутобуских линија (25П, 49, 406, 408, 534, 552, 709 и 711), а продужене су или измењене трасе 26 линија.

  • Набављено је 45 соло и 55 зглобних нископодних климатизованих Икарбусових аутобуса. Пројекат реконструкције трамвајске инфраструктуре се наставља и обухвата 660 метара Земунског пута и Стари савски мост – деоница од 880 метара.

2009.

  • Просечно је у раду било 773 возила. Успостављенa је једна нова аутобуска линија (606), а продужене су или измењене трасе 13 линија.

  • У Скупштини града, трећег новембра 2009. године, потписан је уговор за куповину 30 нових, нископодних и климатизованих трамваја за потребе Градског саобраћајног предузећа „Београд", као део Пројекта обнове Београда. Уговор је потписан са фирмом „Каф" из Сарагосе, Шпанија.

  • Реализована је швајцарска донација још три DUWAG трамваја и обављена реконструкција трамвајских деоница: Булевар војводе Мишића - 1.700 метара, Ресавска улица - 970 метара и Тадеуша Кошћушка - 1.130 метара.

Место за Ваш банер Место за Ваш банер
Kнегиње Љубице 29 | 11158 Београд ПАК: 105713 Телефон: 011/366-4000
Матични број: 07022662 ПИБ: СР 100049398

Ауторска права: ЈКП ГСП „Београд" © 2016. продукција: С.П.И.С.