|
16.04.2025.
|
ГРАД БЕОГРАД ДОНИРА ВОЗИЛА
|
Градоначелник Шапић: Београд први пут у прилици да донира аутобусе српским локалним самоуправама захваљујући великој реформи јавног превоза.
|
Градоначелник Александар Шапић, у име Града Београда, уручио је данас донацију од четрдесет аутобуса који ће се убудуће наћи на улицама Новог Сада, Кикинде, Старе Пазове и Босилеграда. Ово је први пут да је Београд град донатор и да дарује аутобусе намењене за јавни превоз другим локалним самоуправама у Србији.
|
– Београд је први пут у прилици да, као што је пре 25 година њему донирано, може да понуди нешто другим градовима. Изузетно сам срећан што можемо да им помогнемо, а ако Бог да, врло брзо ћемо моћи и више. Захваљујући великој реформи јавног превоза, у коју смо ушли пре отприлике две године, Град Београд је сада у ситуацији да Новом Саду, Кикинди, Старој Пазови и Босилеграду поклони возила која више неће бити у употреби у Београду, али не зато што су лоша или нису у возном стању – рекао је Шапић.
|
|
Београд је поклонио 30 зглобних дизел аутобуса марке „соларис” (2013. годиште) и 10 соло дизел аутобуса марке „икарбус” (2015. годиште). Нови Сад је од главног града добио укупно 25 аутобуса (20 зглобних, пет соло), Кикинда пет зглобних аутобуса, Стара Пазова укупно седам аутобуса (пет зглобних, два соло) и Босилеград три соло аутобуса, прецизирао је градоначелник.
|
– Ако у следећих годину дана успемо да спроведемо набавке у које смо већ сада ушли, имаћемо више стотина аутобуса спремних да донирамо не само градовима у нашој земљи него и братским и пријатељским градовима на просторима ван Србије, где, пре свега, живи српски народ. То ће бити возила стара само неколико година. Ако све буде како смо планирали, не би требало да Београд наредне године има на улицама и у саобраћају возило старије од две и по до три године – истакао је Шапић.
|
Градоначелнику Шапићу захвалили су Жарко Мићин, градоначелник Новог Сада, Младен Богдан, градоначелник Кикинде, Ђорђе Радиновић, председник општине Стара Пазова, и Владимир Захаријев, председник општине Босилеград, а Шапић је њиховим суграђанима пожелео да их возила добро служе и изразио наду да ће бити задовољни.
|
Жарко Мићин је изразио велико задовољство што је у име Новог Сада примио поклон од 25 возила од Града Београда.
|
– Ово је изузетно за јавни превоз Новог Сада зато што од 265 аутобуса, колико их тренутно поседујемо, више од сто је старије од 17 година , а чак 15 аутобуса је старије од 27 година. Добили смо возила која су поуздана и у одличном стању – рекао је Мићин.
|
Младен Богдан је подвукао да ће донација од пет зглобних „соларис” аутобуса много допринети побољшању међумесног саобраћаја.
|
– Поред Београда и Новог Сада, Кикинда је једини град који има јавно предузеће за превоз путника и тиме се поносимо, јер добро послујемо, а ова донација ће умногоме помоћи да наши путници имају комфорнији превоз – рекао је Богдан.
|
Ђорђе Радиновић је истакао да овај потез градоначелника и Града Београда указује на домаћинско вођење главног града јер, како је рекао, знамо колико је јавни превоз од виталног значаја за један град, а како је у ранијим годинама било. Ово је за Стару Пазову мотив да се формира јавно предузеће, јер се повећава број становника, најавио је он.
|
Владимир Захаријев је обраћајући се присутнима истакао да ови поклоњени аутобуси значе живот за грађане Босилеграда и да ће они саобраћати градским и приградским улицама, као и у неколико села у близини. Много ће значити, како је рекао, ђацима и радницима који путују до школе и радних места.
|
Извор: beograd.rs
|
29.03.2025.
|
ХВАЛА ВЛАДИ ЈАПАНА
|
ХВАЛА ВЛАДИ ЈАПАНА, ДАНАС САМИ ОБНАВЉАМО ВОЗНИ ПАРК: Градоначелник Шапић на церемонији испраћаја јапанских аутобуса у заслужену пензију
|
На овој церемонији на Калемегдану изложен је жути аутобус који је украшен радовима ученика пет београдских основних школа које су у периоду од 2002. до 2004. године добиле донације Владе Јапана.
|
Градоначелник jе овом приликом захвалио Јапану, како је рекао, као градоначелник, али и у име свих пређашних градоначелника и Београђана не само на донацији 2003. године у аутобусима већ и разној другој помоћи српском народу и граду Београду.
|
– Овај изложени аутобус данас представља симбол те помоћи коју смо имали од стране Јапана када је вероватно Београду и Србији она била највише потребна, а то је пре скоро 25 година. Зато сам сагласан са представником удружења грађана да због традиције треба да сачувамо овакве експонате и да они послуже неким будућим генерацијама, јер онај ко не води рачуна о својој историји не води рачуна ни о својој будућности. То је потребно и да бисмо видели ко нам је помогао, али и у каквој смо ситуацији некада били – истакао је Шапић.
|
|
Градоначелник је нагласио да је Београд данас у процесу велике обнове читавог свог возног парка
|
– Зато данас немамо потребу за врстом помоћи коју смо имали тада, од Јапана у највећој мери, али и од Немачке, Чешке, Швајцарске. Надам се да ћемо у следеће две, три године како смо и планирали, успети да зановимо читав наш возни парк који је, као што можете видети на улицама града, све новији и новији и да ћемо доћи у ону ситуацију да будемо можда и град са јавним превозом који нема старије возило од три године што у овом моменту нема примера у читавој Европи – рекао је Шапић који је још једном захвалио Јапану као једној пријатељској и братској држави и додао да се нада да наша земља и наш град неће више никада бити у ситуацији нити ће имати потребу за донацијама овакве врсте.
|
Нека овај аутобус буде симбол и успомена на наше и тада и сада пријатељске односе, а верујем да ће и српски народ, а и Београђани то увек памтити и да ћемо наставити и убудуће да сарађујемо у многим другим областима, закључио је градоначелник Шапић.
|
|
Амбасадор Јапана у Србији Акира Имамура је изразио задовољство што у Калемегданском парку има прилику да „испрати“ одлазак јапанских аутобуса из система јавног превоза у Београду.
|
– Јапан је помагао Србију већ након деведетих година после економских санкција. Једна од донација била је управо помоћ у виду 93 аутобуса, који су 2003. године стигли у Београду. Поносни смо јер је Јапан на тај начин допринео бољем градском превозу и квалитету живота свих Београђана. Жути аутобуси, популарни „јапанци“, постали су још један симбол вишедеценијског пријатељства Србије и Јапана – рекао је Имамура.
|
|
В.д. директора ГСП-а Зоран Шарац је подсетио да су 2003. године жути јапански аутобуси стигли на београдске улице и да су покривали осам најоптерећенијих градскиих линија те да је укупна вредност донације била око 15,5 милиона евра. За нешто више од 20 година ова возила су прешла скоро сто милиона километара.
|
У име Удружења љубитеља јавног превоза „Стари град“ присутнима се обратио председник Александар Дробац. Уружење је симболично преузело кључеве једног аутобуса из јапанске донације.
|
Извор: Беоинфо
|
13.03.2025.
|
СТИГЛО ЈОШ 100 НОВИХ ПЛАВИХ ЗГЛОБНИХ АУТОБУСА
|
Градоначелник Београда Александар Шапић обишао је данас погон ЈКП „ГСП Београд” на Новом Београду где је било паркирано 40 нових зглобних плавих аутобуса који ће већ сутра бити на београдским улицама у систему јавног превоза.
|
Шaпић је истакао да је овај контингент аутобуса део испоруке у којој је Град добио 100 нових аутобуса од којих је један део, од пре пар дана, већ на београдским улицама, а од сутра им се прикључује још ових четрдесет.
|
– Очекујемо до почетка маја испоруку додатних 50 соло-аутобуса, чиме ће бити завршена набавка коју смо започели прошле године и која је наставак оног о чему причам већ две године – потпуна ревитализација возног парка ЈКП-а „ГСП Београд”. У току су набавке за трамваје и 300 нових аутобуса. На улицама је све више аутобуса плаве боје, што значи да су у питању нова возила, све је више нових аутобуса приватних превозника који су уговором условљени да их набављају – истакао је Шапић.
|
|
До краја 2025. године, како је рекао, очекује да у Београду неће постојати ниједан аутобус у систему градског превоза старији од две до две и по године, те да ће у наредних пар месеци имати конкретније информације о набавци нових трамваја.
|
– Процес је у току и нећемо износити никакве информације док не будемо сигурни каква ће бити динамика реализације. За два месеца требало би да стигну два нова турска трамваја које смо наручили још прошле године. Након тога, у року од годину дана требало би да стигну и преостала 23, што представља обнову возила за шински превоз. Тренутно планирамо да распишемо тендер за репарацију шпанских трамваја. Дакле, укупно очекујемо 25 нових турских трамваја, 25 „шпанаца” који ће бити реконструисани, као и 100 нових који ће бити израђени специјално за наш шински систем – рекао је Шапић.
|
Он је подсетио да су сви ови трамваји имали проблема јер нису у потпуности одговарали нашем систему, те нису могли да се крећу свим деоницама.
|
– Ових нових сто трамваја које смо наручили биће нешто краћи, али ће моћи да се крећу на свим потезима. Са тих сто трамваја и ових 50, односно 25 турских и 25 репарираних шпанских, имаћемо потпуно решен трамвајски возни парк – рекао је Шапић.
|
Градоначелник је нагласио да је преостало још да се реши питање тролејбуса или електробуса, о чему ће одлука бити донета накнадно.
|
– Мислим да је то у овом тренутку за грађане мање важно јер је највећи проблем где ћемо наћи новац за ту намену. Радимо на могућностима за набавку сто возила, а оног момента када будемо спремни и сигурни да ћемо наћи средства, тада ћемо обавестити јавност да крећемо у ову набавку – казао је градоначелник.
|
„Када смо радили највећу набавку и опоравак возног парка, суштински смо увели и потпуно бесплатан превоз. Мислим да ће то бити ствари које ће остати записане у београдској историји и смерница за сваког који следећи буде дошао и који ће морати да прати те стандарде.”
|
Шапић је подсетио да је реформа у јавном превозу почела појефтињењем карата, потом бесплатним превозом за поједине социјалне категорије, а да је врхунац било потпуно укидање плаћања јавног превоза.
|
– То је била вест која је одјекнула широм света из Београда као локалне самоуправе, јер смо једини град у категорији градова са више од пола милиона становника, не рачунајући Кину, који има бесплатан јавни превоз. Потпуни опоравак подразумева обнову парка од 2.000 возила, аутобуса, трамваја, тролејбуса и електробуса на улицама града, у периоду од три до четири године. Једини стари уговор са „Ластом” и „Стрелом”, који су били заједно у конзорцијуму за приградске делове града, раскинут је јер нису испуњавали потребне услове. – рекао је Шапић.
|
|
Најавио је да ће бити расписан нови позив за јавно-приватно партнерство, под новим условима, којима ће бити наложено да приватници имају нове аутобусе по свим стандардима који важе и за остале. Очекује се да ово буде завршено до лета, након чега ће јавни превоз бити унифициран и стандардизован и за ове приватне приградске линије.
|
Овим темпом, навео је градоначелник, очекује се да до краја 2027, а најкасније до почетка 2028. године више неће бити возила у јавном превозу која би била старија од две-три године.
|
– То су чињенице преко којих, волели или не волели мене и све нас у тиму, нико неће моћи да пређе јер смо истовремено, када смо радили највећу набавку и опоравак возног парка, суштински увели и потпуно бесплатан превоз. Мислим да ће то бити ствари које ће остати записане у београдској историји и смерница за сваког који следећи буде дошао и који ће морати да прати те стандарде – навео је Шапић.
|
Више нисмо у ситуацији да морамо да узимамо по тридесет година стара и расходована возила, као што је то био случај са трамвајима из Швајцарске, већ можемо да приуштимо нова, која Београђани заслужују, закључио је градоначелник Шапић.
|
Извор: Беоинфо
|
04.02.2025.
|
САОПШТЕЊЕ
|
|
16.10.2024.
|
САОПШТЕЊЕ
|
ОБЕЛЕЖЕН ДАН ПРЕДУЗЕЋА И КРСНА СЛАВА
|
ЈКП ГСП „Београд“ 14. октобра обележио је 132. годину постојања и, четрнаесту годину заредом, прославио крсну славу – Покров Пресвете Богородице. Свечани чин резања славског колача обавио је свештеник Стеван Вукић у присуству менаџмента и гостију и том приликом присутнима честитао празник и данашњу славу:
|
„Као што је потребно да саобраћајни путеви буду добри и исправни како бисте своје услуге вршили на адекватан начин и путнике превезли безбедно и на време, тако морамо да трасирамо и свој духовни пут. А онда ће се и оне земаљске, материјалне ствари уклопити.
|
Желим вам да издржите сва искушења модерног света, нек нам је свима Бог у помоћи“, пожелео је отац Стеван.
|
Домаћин славе био је Зоран Шарац, в.д. директора ЈКП ГСП „Београд“, који се захвалио оцу на лепим речима и жељама, а окупљенима и свим запосленима честитао славу и Дан предузећа:
|
„Из године у годину тежимо бољем квалитету услуге коју пружамо грађанима Београда и трудимо се да пословање наше фирме иде узлазним током. Срећа је што на том путу имамо подршку и помоћ града Београда, који жели да од ГСП-а направи стабилно и функционално предузеће са оптималним бројем возила и запослених. У том правцу предузима разне кораке, како бисмо се заједно изборили за што бољи стандард и услове рада запослених, и обновили возни парк.
|
|
Поред уговорених 150 аутобуса и 25 трамваја, у припреми је и додатни контигент од 250 аутобуса, 80 трамваја и исто толико тролејбуса, тако да ће целокупан возни парк, који је грађанима свакодневно на располагању, за две до две и по године бити обновљен.
|
Из месеца у месец, контуре бољитка ће бити све јасније, а нама остаје да, као и до сад, радимо квалитетно и вредно, па ни резултати неће изостати“, поручио је в.д. директора.
|
Свечаности су присуствовали и председник Надзорног одбора ГСП Бошко Ражнатовић, као и Горан Mедаковић из Kабинета градоначелника, секретар Секретаријата за јавни превоз Радован Кремић и директор ЈКП „Наплата превозне услуге Београд“ Славен Андрић.
|
НАГРАЂЕНИ НАЈВЕРНИЈИ
|
Директор Зоран Шарац, заједно са извршним директорима Предузећа, уручио је признања колегиницама које су напуниле 35 и 40, као и колегама са 40 односно 45 година непрекидног рада у ГСП. Слављеници су добили плакете и сатове који ће им бити лепа успомена на предузеће којем су посветили свој радни век. Директори су им се захвалили на верности и доприносу који су дали градском превознику, а затим су разговарали са њима о томе како је ГСП изгледао деценијама уназад, о томе какав је сад, али и о ГСП-у какав би требало да остане њиховим наследницима.
|
|
12.09.2024.
|
САОПШТЕЊЕ
|
Шапић: Са нових 1.300 возила у наредних годину и по дана мењамо из корена слику јавног превоза
|
|
Осамдесет нових аутобуса постаће за неколико дана део система јавног превоза на београдским улицама, а са нових 1.300 возила у наредних годину и по дана мењамо из корена слику јавног превоза, рекао је данас градоначелник Београда Александар Шапић у погону ГСП-а на Новом Београду.
|
Он је подсетио да је у јуну „пуштено” у саобраћај 80 возила, што је укупно 160 нових возила у систему јавног превоза за неколико месеци.
|
– Пре отприлике годину дана купили смо 100 нових возила, а ако све буде како треба, у октобру нас на овом истом месту очекује пуштање још 350 нових аутобуса у саобраћај. До краја године очекујемо још укупно 400 нових возила према уговору који би у периоду пред нама требало да буде потписан са приватним превозницима. Од када сам дошао на место градоначелника, закључно са 31. децембром 2024, 750 нових возила ће бити „пуштено” у јавни превоз. Крајем 2026. године, тај број ће бити повећан за још 500, што ће укупно чинити око 1.300 нових возила. Већ сада припремамо финансије за куповину 80 нових трамваја и 80 тролејбуса, а 25 трамваја стиже на београдске улице према уговору који смо потписали, а које смо већ почели да исплаћујемо. Наручићемо још 250 аутобуса на гас за ГСП „Београд”, тако да у року од максимално 18 месеци у центру града више нећемо имати ниједно возило које као гориво не користи гас, што је еколошки много прихватљивије од других врста горива – рекао је Шапић.
|
Говорећи о ГСП-у, Шапић је напоменуо да ће се доћи до броја од 500 аутобуса, уз трамваје и тролејбусе, што је, како је рекао, оптимално за број возила и радника.
|
– Просечна плата возача ГСП-а у августу је износила 116.000 динара, а у одржавању око 93.000 динара. Од 1. септембра добили су ново повећање од 10 одсто, имају 33 дана годишњег одмора по колективном уговору, иако је законски минимум 20 дана. Такође, закон налаже да је ноћни рад стимулисан са додатних 26 одсто, али радници ГСП-а који раде ноћу имају чак 50 одсто. Током празника плаћа се 125 одсто, а законски је 110, а постоје и бонуси. Све то још увек није идеално, али чинимо све што је у нашој могућности да људима који раде у систему јавног превоза обезбедимо што боље услове и да не морају да раде шест дана у недељи. Не можемо једино да утичемо на људски фактор, као ни на квалитет техничког прегледа, иако немам дилему да је квалитет прегледа био добар. За највећи број саобраћајних незгода био је крив људски фактор – рекао је Шапић.
|
Он је додао да, када су паљења у питању, на 100 возила има 1,5 пута мање паљења него што је то случај, рецимо, у Загребу.
|
– Увешћемо блокаду брзине на возилима ГСП-а, али и приватника. Пошто је брзина у граду прописима ограничена на 55 километара на сат, увешћемо блокаду како бисмо максимално смањили могућност дешавања незгода. Сва нова возила, како градска тако и приватних превозника, биће дужна да прођу нашу контролу и имаће ограничену брзину на 55 километара на час. Мислим да је у приградским насељима ограничење 60 километара на сат, али ће и ту блокада бити на 55 – додао је Шапић.
|
Градоначелник је поручио да се оно што ће се у области јавног превоза десити у наредне две године није десило никад у историји града Београда. Зато је спреман да упореди свој рад и резултате и са оним у окружењу.
|
– На све то имамо апсолутно најјефтиније карте у региону и Европи, имамо логистику, информативне табле које постоје само у најразвијенијим земљама Европе. Поред тога, имамо и дупли GPS систем, могућност плаћања који нема нико, и СМС-ом, кредитном картицом, куповином карата на трафикама. Значи, имамо ствари које никад нису постојале. А неки и даље слушају критичаре који једва чекају да се деси нека несрећа па да тиме ликују и да покушавају да објасне како се у Београду све распада, а нарочито јавни превоз – истакао је градоначелник.
|
Шапић је нагласио да су уговори са приватницима почели да се праве од почетка деведесетих година, када су они ушли у јавни превоз, те да они никад никакву обавезу нису имали.
|
– Први пут сада приватници имају озбиљне намете и обавезе, а то је да купе 50 одсто нових возила, а других 50 одсто у року од три године. Уколико одлуче да возе возила старија од пет до десет година, онда им за 25 одсто пада цена по километру, тако да им се то неће исплатити. Садашњи конзорцијум, који је конкурисао, уместо 50, убацио је више од 75 одсто нових возила у јавни превоз града Београда. Читава „злонамерна” јавност се на ове чињенице прави луда – истакао је први човек српске престонице.
|
Он је подсетио да никада више казни није написано, раскинути су лоши уговори те направљени нови стандарди који неће дозволити да се неке ствари понове.
|
Шапић је поновио да се у нашем јавном превозу дешавају историјски процеси.
|
– Са нових 1.300 возила у наредних годину и по дана мењамо из корена слику јавног превоза. Очекујем да ћемо имати оптималан број возача у ГСП- у који ће радити свој посао и бити задовољан тиме што ради. Заиста сам захвалан људима запосленим у том предузећу, као и синдикатима, и мислим да би било нефер рећи да нисмо много урадили у последњих годину и по или две – закључио је градоначелник.
|
Догађају је присуствовао и председник Скупштине града Никола Никодијевић.
|
Извор: Беоинфо
|
03.09.2024.
|
САОПШТЕЊЕ
|
„СА ГСП-ом ОД ПРВОГ РАЗРЕДА“
|
Деветнаеста по реду манифестација „Са ГСП-ом од првог разреда“ одржана је 2.9. у периоду од 12 до 14 часова, на Тргу Републике.
|
|
Традиционалној манифестацији коју ЈКП ГСП „Београд“ организује за ђаке прваке, присуствовали су председник Надзорног одбора Бошко Ражнатовић, в.д. директора ЈКП ГСП „Београд“ Зоран Шарац са сарадницима, председник Самосталног синдиката ГСП „Београд“ и потпредседник Синдиката комуналаца Београда Зоран Антић.
|
Манифестацију је улепшао наступ Културно-уметничког друштва „Никола Тесла“, који су извели сплет игара из Србије, а малишане је посебно обрадовала креативна представа два мађионичара Пиксија и Зеке.
|
Затим је в.д. директора ЈКП ГСП „Београд“ Зоран Шарац , поделио најмлађим суграђанима пригодне поклоне (пернице, свеске, флашице за воду, кабанице, рекете).
|
Након два сата дружења, манифестација је завршена, а најмлађи основци су отишли кућама са балонима и пуним кесама, задовољни и насмејани.
|
30.08.2024.
|
ИНФОРМАЦИЈА
|
О ступању на снагу зимског реда вожње
|
Од недеље 01.09.2024. године, на свим линијама јавног превоза биће примењен зимски ред вожње за радни дан, суботу и недељу престају са радом сезонске линије Ада 1-5 и линија 400.
|
22.06.2024.
|
САОПШТЕЊЕ
|
ЛЕТЊИ РЕЖИМ РАДА ЈГП
|
Летњи ред вожње линија јавног градског превоза ступио је на снагу 22. јуна 2024. године. Истог дана, почеле су са радом сезонске линије за Аду Циганлију, које ће саобраћати суботом и недељом и то:
|
- АДА 1 (ТРГ РЕПУБЛИКЕ – ВИДИКОВАЦ)
|
- АДА 2 (НОВИ БЕОГРАД /ПАВИЉОНИ/ - АДА ЦИГАНЛИЈА)
|
- АДА 3 (КОЊАРНИК – АДА ЦИГАНЛИЈА)
|
- АДА 4 (МИРИЈЕВО – АДА ЦИГАНЛИЈА)
|
- АДА 5 (БЕЖАНИЈСКА КОСА – АДА ЦИГАНЛИЈА)
|
Ступањем на снагу летњег реда вожње, продужено је и радно време линије „Врабац“, која сада ради у периоду од 8 часова до 22 часа у интервалу од 10 минута.
|
У случају лоших временских услова рад на линијама Ада 1-5, као и на линији „Врабац“ биће редукован или привремено обустављен.
|
14.05.2024.
|
ДО ЈЕСЕНИ НА БЕОГРАДСКИМ УЛИЦАМА ИМАЋЕМО 700 НОВИХ АУТОБУСА И 125 НОВИХ ТРАМВАЈА
|
Александар Шапић најавио куповину нових возила за јавни превоз
|
|
Председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић обишао је данас погон ГСП-а и том приликом најавио куповину нових возла за јавни превоз.
|
– Прошле године, када нам је стигло 100 нових аутобуса на гас, рекао сам да ћемо сав градски јавни превоз у што краћем периоду пребацити са дизела и нафте на гас, те да нећемо имати возила старија од две-три године, и у тај процес смо ушли. Расписана је набавка за 150 аутобуса, ускоро расписујемо набавку за још 150 возила, најкасније током јуна месеца. Такође, расписана је и набавка за 25 нових трамваја, очекујемо набавку за још 100 трамваја, а у току је и набавка за 20 комбија за децу са посебним потребама и за инвалиде. У последњих 30 или 40 година, у овако кратком периоду, овај број возила није био набављен, јер са 300 нових аутобуса које купујемо и још неких 400 који ће ући од јесени у наш јавни превоз од стране приватника, то је 700 нових возила и 125 трамваја на улицама Београда – најавио је Александар Шапић, председник Привременог органа Града Београда приликом обиласка погона ГСП-а на Новом Београду и додао:
|
– У протеклих годину дана подигли смо стандард приватним превозницима. Исписали смо им много казни, има ту још проблема, али морам да будем фер и да признам да су и они почели да мењају свој приступ. Оно што је најважније јесте да сада они потписују нове уговоре и то под новим условима и околностима. Биће условљени да до 1. септембра имају више од 50% нових возила, а да осталих 50% возила не сме бити старије од седам година. Према нашој процени, у следећих годину и по дана, од стране приватних превозника ће око 400 нових возила бити доведено у наш јавни превоз – рекао је Шапић.
|
Како је објаснио, очекује се и набавка нових тролејбуса, без обзира на то што су изузетно скупи, и онда ће јавни превоз у Београду бити потпуно промењен.
|
– Када сам дошао на чело Београда, возачи су радили шест дана недељно са платом од око 75 и 80 хиљада динара. У међувремену смо подигли плате максимално колико смо могли, а трудићу се да њихове плате и даље расту. Циљ нам је да уместо шест радних дана у недељи имају пет, а да то не утиче на њихову зараду. Никога нећемо отпуштати, не рачунајући оне које природно иду у пензију. Прича како ми уништавамо наш градски превоз је потпуно обрнута. Желимо да га ојачамо, да обезбедимо нова возила, да водимо рачуна и о услузи коју пружамо, али и о условима рада људи у њему, јер само на тај начин имаћемо јавни превоз на нивоу какав Београд и заслужује – закључио је Шапић.
|
Извор: Беоинфо
|
12.02.2024.
|
|
29.11.2023.
|
САОПШТЕЊЕ
|
Сајам EcoFair
|
Јуче је почео 19. међународни сајам заштите животне средине и природних ресурса EcoFair који се одржава на Београдском сајму од 28. до 30.11.2023. године. ЈКП ГСП „Београд“, као учесник сајма, изложио је електрично возило марке Higer које саобраћа на београдским линијама ЕКО 1 и ЕКО 2.
|
Првог дана сајма, др Слободан Мишановић, наш колега, одржао је презентацију на тему „Ефекти примене аутобуса на електрични погон у Београду са становишта еколошких перформанси и енергетске ефикасности“.
|
|
14.11.2023.
|
САОПШТЕЊЕ
|
Посета председника Привременог органа града Београда
|
Јуче је у СП „Нови Београд“ дочекан председник Привременог органа града Београда, господин Александар Шапић заједно са руководством Предузећа, в.д. директора господином Зораном Шарцем, извршним директором за саобраћај господином Ненадом Ивановићем, као и председницима репрезентативних синдиката господином Зораном Антићем (Самостални синдикат ГСП „Београд”) и господином Душаном Радошевићем (ЗСС Синдикат радника запослених у ГСП „Београд”). Поред именованих, догађају су присуствовали и секретар Секретаријата за јавни превоз господин Радован Кремић и директор ЈКП „Наплата превозне услуге“, господин Славен Андрић.
|
У оквиру потпуног опоравка јавног превоза у Београду, председник Привременог органа града Београда најавио је набавку 280 до 300 нових аутобуса, набавку 25 нових трамваја, као и тролејбуса. Подсетио је присутне и на прву фазу сертификације возила која је завршена и помоћу које су утврђени недостаци свих возила којима се обавља јавни превоз грађана. Следи друга фаза сертификације у којој ће се исправити сви констатовани недостаци на возилима и чијим окончањем ће сва возила ГСП „Београд” бити сертификована.
|
Председник Привременог органа града Београда осврнуо се и на пресељење саобраћајних погона са Новог Београда на нову локацију иза насеља Милева Марић Ајнштајн, које је предвиђено у наредне две до три године.
|
|
17.10.2023.
|
САОПШТЕЊЕ
|
Дан и слава предузећа
|
Наше Предузеће је у суботу 14.10.2023. године, обележило 131. годину од оснивања и крсну славу Покров пресвете Богородице. Поред домаћина славе, директора Предузећа Зорана Шарца догађају су присуствовали чланови Надзорног одбора, репрезентативни синдикати и менаџмент предузећа. Чин резања славског колача спровео је новопостављени свештеник Стево Вукић.
|
|
Овим поводом у понедељак 16.10.2023. године, у сали колегијума уручене су плакете и симболични поклони највернијим запосленима који су у Предузећу провели 35 односно 40 година рада.
|
01.09.2023.
|
ИНФОРМАЦИЈА
|
О ступању на снагу зимског реда вожње
|
Од петка 01.09.2023. године, на свим линијама јавног превоза биће примењен зимски ред вожње за радни дан, суботу и недељу престају са радом сезонске линије Ада 1-5 и линија 400.
|
24.06.2023.
|
САОПШТЕЊЕ
|
ЛЕТЊИ РЕЖИМ РАДА ЈГП
|
Летњи ред вожње линија јавног градског превоза ступио је на снагу 24. јуна 2023. године. Истог дана, почеле су са радом сезонске линије за Аду Циганлију, које ће саобраћати суботом и недељом и то:
|
АДА 1 (ТРГ РЕПУБЛИКЕ – ВИДИКОВАЦ)
|
АДА 2 (НОВИ БЕОГРАД /ПАВИЉОНИ/ - АДА ЦИГАНЛИЈА)
|
ADA 3 (КОЊАРНИК – АДА ЦИГАНЛИЈА)
|
АДА 4 (МИРИЈЕВО – АДА ЦИГАНЛИЈА)
|
АДА 5 (БЕЖАНИЈСКА КОСА – АДА ЦИГАНЛИЈА)
|
Ступањем на снагу летњег реда вожње, продужено је и радно време линије „Врабац“, која сада ради у периоду од 8 часова до 22 часа у интервалу од 10 минута.
|
У случају лоших временских услова, рад на линијама Ада 1-5, као и на линији „Врабац“ биће редукован или привремено обустављен.
|
22.05.2023.
|
САОПШТЕЊЕ
|
Verkehrsgesellschaft Frankfurt am Main у посети ЈКП ГСП „Београд“
|
У петак, 19. маја, пет представника транспортног предузећа из Франкфурта посетило је ЈКП ГСП „Београд“.
|
Предузеће Verkehrsgesellschaft Frankfurt am Main (Транспортна компанија Франкфурт на Мајни) опслужује десет трамвајских и девет линија метроа због чега им је било задовољство да обиђу Депо „Сава“, Ливницу и Диспечерски центар.
|
Колеге Бојан Тасић, Владимир Тасић, Милан Гегић и Војислав Ђурић упознали су наше госте са настанком и развојем трамвајског система у Београду од давне 1892. године до данас. Одговорили су на сва техничка питања, показали возила која чине трамвајски возни парк, гаражу где поправљамо трамваје, али и линију прања.
|
|
Слику је свакако употпунила вожња КАФ трамвајем у коме раније нису имали прилику да се возе, а оно што није промакло професионалном оку посетилаца је весела атмосфера као и непосредна комуникација међу запосленима која, како су навели, доприноси свеопште добром утиску.
|
По повратку на Дорћол, где су се у Ливници упознали са најтежим поправкама трамваја, у Диспечерском центру их је дочекала Рајка Бодирога, презентовала им начин праћења возила и комуникацију са возачима, те ближе појаснила делокруг рада запослених у овој организационој јединици.
|
|
На питање да ли сматра да је рад у Диспечерском центру стресан, директорка ОЈ „ПиУС“ је одговорила да је за сваки посао неопходан висок степен професионалне одговорности, те је у непредвиђеним ситуацијама стрес у већој или мањој мери потпуно природан.
|
Заједнички закључак је да су нам без обзира на удаљеност, технику рада и примењену технологију изазови унутар бранше сасвим слични.
Топла добродошлица представника ЈКП ГСП „Београд“, размењена знања и искуства изродила су жељу за поновним сусретом. До тада, колегама желимо много успеха у даљем раду и радујемо се свакој будућој сарадњи!
|
24.04.2023.
|
САОПШТЕЊЕ
|
ЈКП ГСП „Београд“ шампион турнира „Играјмо за шеснаест“
|
У ноћи између 22. и 23. априла 1999. године, у два сата и шеснаест минута, током НАТО агресије, на свом радном месту, погинуло је шеснаест радника Радио-телевизије Србије. Да их не заборавимо, да се не заборави, РТС сваке године организује меморијални турнир у малом фудбалу - „Играјмо за шеснаест“.
|
Наше предузеће је и ове године са радошћу учествовало у турниру и у суперфиналу које је одиграно у Спортском центру Вождовац однело убедљиву победу против обезбеђења РТС-а са резултатом 4:1.
|
|
*фотографија преузета са сајта Танјуга
|
Капитен ЈКП ГСП „Београд“, Бошко Јањић, овом приликом је изјавио следеће: „Није нам било важно да победимо, колика нам је част била да учествујемо. Једноставно, неко је морао да победи и срећни смо што смо то баш ми. Сматрам да је од победе већа и важнија порука коју овај турнир носи. Вечна им слава и хвала!“
|
|
*фотографија преузета са сајта Танјуга
|
Подсетимо, овај турнир је прерастао у симбол свих невиних жртава бомбардовања због чега не чуди чињеница да је сваке године све већи број учесника који кроз овај спортски догађај одају почаст страдалима.
|
29.03.2023.
|
САОПШТЕЊЕ
|
Никола Тесла-наука за живот
|
|
„Никола Тесла-наука за живот“ је вртић који се налази у непосредној близини нашег саобраћајног погона на Новом Београду. Свакодневно трчкарајући поред великог здања пуног огромних возила дечица су развила посебну знатижељу према трамвајима.
|
Њихову потребу за новим сазнањима васпитачице подржавају и развијају на разне едукативне и креативне начине, од столица праве аутобусе, цртају трамваје, описују вожње, разговарају...
|
Ипак, тим малим људима, предивној деци, будућим самосталним корисницима било је потребно више искуства и сазнања. Због тога је Трамвајски погон угостио малишане из кошилука и омогућио им да макар на трен буду одрасли, самостални корисници јавног градског превоза.
|
Тако је 29.3.2023. СП „Централа“ био домаћин и дочекао тридесет двоје малишана који су весело умарширали у погон и истог тренутка показали своје одушевљење и радозналост, а пре свега љубопитљивост. У возилу типа КАФ свако дете је „било возач“ на неколико секунди, а недоумице им је стрпљиво отклаљао наш колега Младен Бабовић. Вожњу у кругу погона уз чоколадне бананице и ноблице бележила је песма „Стоп-стани“.
|
Нисмо могли да сакријемо дивљење када су мали другари „као из топа“ дали тачне одговоре на питања из безбедности саобраћаја и показали сјајно познавање препорука за сигурно коришћење јавног градског превоза.
|
Анегдота коју ће дуго памтити је да корњача није само „водена животиња“ већ да се некада тако звао један тип трамваја. Тешко им је било и да замисле да је прво возило на нашим улицама био трамвај кога су га вукли коњи, а да су се на месту данашег погона на Дорћолу налазиле штале пуне шећера, јабука и шаргарепа.
|
Срећна, задивљена лица деце и весела граја још дуго ће бити најскупља „карта“ очитана у овом возилу.
|
|
21.03.2023.
|
САОПШТЕЊЕ
|
Панел о јавном градском превозу
|
|
У петак, 17. марта 2023. године, у Београду је одржана ʺSmart city and mobility conference and exhibitionʺ.
|
Панел посвећен јавном градском превозу био је један од запаженијих на овој конференцији.
|
Представник ЈКП ГСП „Београд“ био је др Слободан Мишановић, пројект менаџер, који се годинама бави истраживањем алтернативних видова транспорта у урбаним срединама који су у складу са одрживим развојем и зеленом политиком.
|
У свом излагању, присутне је упознао са досадашњим ефектима рада електричних аутобуса на линијама ЕКО1 и ЕКО2.
|
Учесници су добили информације о светским искуствима и тенденцијама у примени електричних и аутономних возила, као и примени нових технологија попут употребе зеленог водоника у аутобусима, итд.
|
Подсетимо, 30. новембра 2016. године ЈКП ГСП „Београд“ је понео почасни назив – знак изврсности „Амбасадор алтернативних горива“, који је доделило заједничко Веће за међународну сарадњу и координацију пројеката, на основу Директиве 94/14 ЕУ.
|
Др Слободан Мишановић посебно је нагласио значај декарбонизације саобраћајног система, смањивање зависности од фосилних горива, као и повећање енергетске и еколошке ефикасности саобраћајног сектора у корист предузетника, свих актера у систему и потрошача.
|
20.03.2023.
|
САОПШТЕЊЕ
|
Лазар Вукашиновић првак Србије
|
ЈКП ГСП „Београд“ са поносом обавештава запослене и јавност да је на првенству Србије за полетарце, пионире и наде, одржаном 19. марта 2023. године у Младеновцу, члан Карате клуба ГСП „Београд-Полет“ Лазар Вукашиновић, освојио прво место у категорији борбе до 40кг. Млади првак Србије у овој категорији има десет година и син је радника ГСП-а.
|
Спортском друштву ГСП „Београд-Полет“ поред фудбалског, рукометног, шаховског и џудо клуба, 1995. године придружио се и Карате клуб основан на иницијативу радника нашег Предузећа.
|
Клуб је од оснивања уписан у регистар Министарства за омладину и спорт, члан је Карате федерације Србије и Београдског карате савеза. Од оснивања до данас своје активности Клуб обавља у фискултурној сали Техничке школе ГСП.
|
Клуб редовно учествује на турнирима у организацији карате клубова у земљи и иностранству, као и у такмичењима:
|
- Национална лига, Првенство и Куп Србије, у организацији Карате федерације Србије
|
- Првенство и Куп Београда у организацији Београдског карате савеза
|
|